Sunday, November 23, 2014

Sıcak çikolatalı kurabiye

Cuma günü oğlum Efe sınıflarında piknik yapacaklarını söyledi.  Saat geç olmuştu. Şöyle lezzetli, çocukların keyif alarak yiyebilecekleri ve oğlumu da mutlu edecek bir tarif olmalı diye düşündüm.  Aklıma bu tarif geldi. Uzun zamandır yapmamış olduğumu fark edince hemen yapmaya başladım. (Tarifi yıllar önce portakal ağacından almıştım). Çok kısa bir sürede pisti.  Efe okuldan dönünce "anneciğim yarın için yine yapar misin arkadaşlarım dolaması bir daha istiyorlar" dedi lezzeti bir sınıf dolusu Yumurcak tarafında onaylanmış oldu. Tarihin orjinali nesquick kullanılıyordu.  Evde olmayınca ben sıcak çikolata kullandım.  Bence böyle daha bile güzel oldu.
Malzemeler:
250 gr. Margarin ( oda isisinda yumusamis)
3 adet katı pişmiş yumurta sarısı
1 paket vanilya
Aldığı kadar un ( yaklaşık 3 su bardağı kadar)
Üzerine bulmak icin:
Yarım su bardağı pudra şekeri
Yarım su bardağı kakao
Yarım su bardağı sıcak çikolata ( hazır satılan poşetler toz halde kullanılıyor)
Katı haşlanmış yumurta şartları ufalanip yağ, vanilya ve un ile karıştırılır. Hamuruna fındık kadar parçalar alınıp yuvarlak yapılır.  Yağlı kağıt serilmis tepsiye diziyoruz.  170 dereceye ısıtılmış fırında 15 dakika pişirip fırından alıyoruz. Sıcaktan de .Pudra şekeri,  kakao ve sıcak çikolatalı güzelce karıştırıp kurabiyr leri bu toz karışıma buluyoruz. Ben karışımı bir buzdolabı posetinde karıştırıyor um. Kurabiyr leri sıcakkanlı bu poşet atıp karışmıyorum.  Her tarafının bulunması gerekiyor.

No comments: