Saturday, March 09, 2013

GÜVEÇTE SUCUKLU KURUFASÜLYE

Bir lezzet patlaması gerçekten de. Bu yıla kadar güveç kullanmayı pek becerememiş hayatına alamamış kişilerden birisiyim ben.  Bir arkadaşım her yemeğini neredeyse güveç tencerelerinde pişiriyor ve çok daha sağlıklı ve lezzetli olduğunu söylüyordu. Ben de en son bir güveç tenceresi edinip bir kaç yemeği bu şekilde pişirdikten sonra ne kadar haklı olduğunu gördüm. En son kurufasülyeyi yaptım. İnanılmaz lezzetliydi. aslında yaparken pastırmalı olsun istemiştim ama gittiğim marketlerde istediğim gibi güzel bir pastırma yoktu. Ben de sucukla yapmayı denedim. OYYYYYY bu hali de hiç fena olmadı doğrusu.
Malzemeler:
  • Yarım kilo kadar kurufasülye akşamdan ıslatılmış ( eğer akşamdan ıslatma fırsatınız olmadıysa ben bu durumda hemen düdüklü tencereyi devreye sokuyorum. Yarı yarıya yumuşayıncaya kadar düdüklüde haşlıyorum. benim düdüklüm tefalin düdüklüsü o nedenle çok uzun sürmüyor.)
  • 2 adet orta büyüklükte hatta irice kurusoğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 adet domates
  • 2 yemek kaşığı salça (ben 1 kaşık domates, 1 kaşık biber salçası koydum)
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • 2 yemek kaşığ sıvıyağ
  • ve tabiki ayrıca yarım kangal kadar sucuk( bu kısmı aslında dilediğiniz miktarda olabilir.
Yapılışı:
Sıvıyağı tencereye yani güvece koyuyoruz ve soğanları yemeklik doğrayıp pembeleşene kadar soteliyoruz. Çekirdeklerini temizlediğimiz biberleri ilave ediyor biraz daha soteledikten sonra domatesini ekliyoruz.salçaları koyup kurufasülyeyi koyuyoruz. tuzunu ve baharatlarını ilave ettikten sonra üzerini geçecek kadar su ilave edip kaynamaya bırakıyoruz. Kaynadıktan sonra ocağı en küçük kademede en kısık ayara getirmek en güzeli çünkü güveç en güzel lezzeti yavaş yavaş pişerken gerçekleştiriyor. Uzun bir pişme süresi olsa da lezzet kesinlikle o süreye değer bence. Kuru fasülyeler pişerken ara ara kontrol etmekte ve suyunu çektiği fark edildiğinde sıcak su ilave etmekte fayda var. Zira bazı fasülyeler çok su kaldırır yani çok su çeker. İyice yumuşayana kadar pişirdiğimiz yemeğimizin en son üzerine dilim dilim kestiğimiz ve yarım yemek kaşığı kadar tereyağında iki yönünü de hafifçe sotelediğimiz sucuklar en son üzerine dökülüp acilen servis yapılır. Bu aşamada sucuk yerine pastırma da kullanılabilir. Hatta kullanılması şiddetle tavsiye  edilir.
Not:  Bu yemeği yapalı biraz oldu yazarken o kadar heveslendim ki birazdan kuru fasülye ıslatmaya gidiyorum :))))

No comments: