Saturday, April 01, 2006


ZAMAN: Zaman öylesine h1zla ak1p gidiyor ki tutmak ve yakalamak imkans1z. Yap1lacak isler sürekli birikiyor. Kafam1n içerisinde yap1lmas1 gerekli yüzlerce is ve bütün bunlar1 yetisitrememe kayg1s1 dolan1p duruyor. Çal1smaya baslamamla birlikte ertelemelerle dolu bir döneme de girmis oldum. Ütü yap1lacak: yar1na ertele.... , kitap okunacak:haftasonuna vakit olursa ertele......, çok s1k1ld1m biraz dolasal1m: pazar gününe ertele....., vs, vs, vs..... iste bu yogunluk ve ertelemeler içerisinde asl1nda çok önemsedigim blogumda nasibini ald1. Güncelleyemedim ta bugüne kadar. Dilerim ki affola :))) Bugün benim için özel bir gün: Can1m1n içi, biricik, güzeller güzeli annemin bugün dogum günüydü. Bugün yas1yor olsaydi 50. yas1na girecekti. Ne yaz1kki 2 y1l önce sonsuzluga yolcu ettik annecigimi. Ben ve kardeslerim çocuklugumuzdan beri annemin hiç bir dogumgününü atlamaz hep ona sürprizler haz1rlard1k. Can1m1n içi de her zaman hiç beklemiyormuscas1na sas1r1r "yine harçl1klar1n1z1 bana m1 harcad1n1z?" diye duygulan1r, sevinç gözyas1 dökerdi.Ben annem gittikten sonra da iki y1ld1r kendimce kutluyorum dogumgününü. Benim için hala tüm güzelligi ve özverileriyle capcanl1 annecigim. IYIKI DOGDUN GÜZEL ANNECIGIM VE IYIKI BENIM ANNEM OLDUN. NUR IÇERISINDE YAT. MEKANIN CENNET OLUR INSALLAH.
Ne zamand1r bilgisayarimda yazilmay1 bekleyen mercimek köftesi tarifini eklemek istiyorum bugün:
Yap1l1s1:
2 su bardag1 k1rm1z1 mercimek üzeri 2 parmak kadar geçecek kadar su ile birlikte tencereye konulup üzeri göz göz oluncaya ve suyunu çekip pilav gibi oluncaya kadar pisirilir ( Eger pismemis olursa biaz daha s1cak su ilave edilebilir). Içerisine yar1m kilo ince köftelik bulgur konulup tencerenin kapag1 kapat1l1p demlenmesi saglan1r. Bir tava içerisinde 3\4 su bardag1 s1v1yag ile ince dogranm1s bir bas kuru sogan kavrulur. K1rm1z1 biber, tuz konulur. 1 bag yesil sogan, maydanoz ince ince dogran1r. 6-7 dis sar1msak rendelenir. Demlenen bulgurun üzerine 3 ks1k salça konulur.1 limonun suyu ilave edilir. Bulgurun sogumas1 beklenip hepsi bir arada(yesillikler hariç) yogrulur. En son yesillikler eklenir ve köfte yapar gibi s1k1l1r. Servis yap1l1r.

4 comments:

Sibel said...

Gözlerim doldu Şefika.. o kadar duygulandım ki.. Anneciğin nur içinde yatsın...

sefika said...

çok tesekkür ederim Sibel. Insallah hepimizin ölmüsleri nur içerisinde yatar. Ama gercekten insan1n annesini kaybetmesi çok zormus. Yüce Allah hiç bir yavruyu annesinden ay1rmas1n. Bir söz var san1r1m herkes biliyordur: bir evlat pir (yasli) olsada anaya muhtac imis......

elcinin_mutfagi said...

Cok duygulandim ve gözlerim doldu..bende annemin büyük rahatsizligi nedeniyle daha da bir hassasim sanirim artik..Allah tüm anneleri evlatlarina bagislasin insallah..anneciginde nur icinde yatsin mekani cennet olsun insallah...hasta olan herkesede sifa diliyorum.

sefika said...

sevgili Elçin annenin rahatsız olmasına çok üzüldüm. Acil şifalar dileğimle geçmiş olsun diyorum. Ayrıca güzel dileklerin için de teşekkürler. sevgiler