Wednesday, September 16, 2009

ELMALI KEK



Biliyorum aslında kandil simidi yapacağım demiştim ama olmadı. Evdeki hesabı yine tutturamadım. Fakülteden eve gelişim ile iftar hazırlıklarını anca yetiştirebildim. Çocuklar için pratik birşeyler hazırlayayım derken evde bulunan elmalar ile bunu yapmak istedim. tarifini Teatime den almıştım o gün bu gündür de yapıyorum. sanırım 3 yıldır yaparım. Bizim en favori elmalı kekimizdir bu. Hatta kayınvalidemler geldiklerinde dönerlerken yolluk olarak bu keki yapmamı isterler benden o kadar yani. lezzetine kefilim arkadaşlar. (Özgecim yapmak istersen hemen sıva kolları) Ben tarifin aynısını teatimeden aktarıyorum yanda parantez içindekiler benim uyguladığım şekli.

    ELMALI KEK
  • 3 yumurta

  • 125gr. şeker

  • 1 paket vanilya

  • 125gr. margarin

  • 200gr. un

  • 2 tatlı kaşığı kabartma tozu

  • 2 çorba kaşığı süt

  • 1 tutam tuz

  • 6 adet irice, ekşi elma( ben 3 elma kullandım)

  • bir avuç kuş üzümü

  • file badem ve tarçın(file badem olmadığı için fındık kırığı kullandım)

Hatta bir arkadaşım bu tarifi üzerine hiç elma koymadan sadece üzerine fındık ve tarçın ekleyerek pişiriyor. o şekli de gayet güzel oluyor.



1- Margarini yumuşayıp, köpürene kadar çırpın. Sırasıyla şeker, vanilya ve tuzu ekleyip çırpmaya devam edin.


2- Yumurtaları teker teker ekleyin. Her yumurtadan sonra yarım dakika çırpın. Unu ve kabartma tozunu karıştırıp, yavaş yavaş hamura ekleyin. Arada sütü de karıştırmayı ihmal etmeyin.


3- 28cm.’lik kelepçeli kalıbı yağlayın ve hamuru eşit şekilde kalıba yayın.


4- Elmaları soyup, ikiye bölün. Çekirdeklerini çıkarın. Kararmamaları için hemen yarım limonla ovun. Üzerlerine dikkatlice çizikler atın ve hamurun üzerine yavaşça koyun. Elmaları hamurun içine BASTIRMAYIN ve sıkı sıkı dizilmiş olmalarına dikkat edin. Yoksa hamur çok kabarıyor ve elmaları yutuyor.


5- Son olarak kuş üzümü, badem ve tarçın serperek, 175° C’de önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirin.

1 comment:

Esradan said...

sevgiler,ellerinize sağlık