Saturday, September 30, 2006

Revani


Bu akşam coştum. Sen yazma yazma sonunda bir akşamda iki tarif yaz:) Revani ramazan ayının vazgeçilmez tatlılarından birisi. Yapımı çok kolay. Kısa sürede yapılması da tatlı krizi geçiriyor olma gibi bir durum varsa cazipliğini artıran bir diğer etmen :) Ben bu revaniyi bugün yaptım. Hatta şu anda bu yazıyı yazarken çayımla birlikte yiyorum. Pek çok revani tarifi var. Bu tarifi değişik kılan içerisnde yoğurt olmayışı ve içerisine bol hindistan cevizi konması. Tarifi komşumdan aldım. Çok methetmişti. Bir deneyelim dedim. Pişman da olmadım. Lezzeti kıvamı yerinde.Ben revaniyi çok kalın sevmiyorum. O nedenle fırın tepsimin içinde pişirdim. Siz kendi beğeninize göre ayarlama yapabilirsiniz.
Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı irmik
1 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
şerbeti için:
3 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1\4 limon
Üzerine:
hindistan cevizi veya ceviz& fındık kırıkları hatta dondurma :)
Yapılışı:
Yumurtalar ile şekeri iyice çırpalım. Eğer revaninizin yumurta kokmasını istemiyorsanız iyice çırpılması çok önemli. Daha sonra diğer malzemeleri katalım ve yağlanmış fırın tepsisine dökelim. Biraz katı bir kıvamı oluyor. İsterseniz 15*25 cm civarlarında bir tepsiye dökerseniz daha kalın bir revani yapabilirsiniz. 170 dercede ısıtılmış fırında pişirip önceden hazırlanıp ılıtılmış şerbeti gezdiriyoruz. Şerbetin ve revaninin her ikisi de ılık olmalı. Şerbeti dökmeden önce dilimlere keserseniz şerbeti daha kolay çekiyor. Afiyet olsun

No comments: