Wednesday, February 27, 2013

FIRINDA KIYMALI KABAK (Karnıyarığın Kabakçası)

Bu yemeğe başlık bulamadım aslında. Kolay yoldan fırında kıymalı kabak dedim. Bence şöyle afilli bir ismi haketti lezzeti, görünümü, sunumu fevkaladenin fevkindeydi lakin ben fotograf çekme özürlü olduğumdan dolayı ne doğru ışığı ne de doğru açıyı yakalayabildim :( 
Karnıyarık bizim evde pişen en sevilen yemeklerden biridir. patlıcanın her haline bayılan eşim bile bu yemek karnıyarıktan misli misli güzel olmuş dedi. Ben de o zaman bloga ekleyeyim dedim. Tarifin tamamı bana ait. Yani herhangi bir yerden alınma değil. Eminim yapılıyordur ama ben ilk kez yaptım ve oldukça da beğendim. akşama hep aynı şeyler of diyenlerdenseniz bunu denemenizi öneriyorum.
malzemeler:
  • 5 adet kabak (orta büyüklükte)
  • 250-300 gr. kadar kıyma
  • 2 adet orta boy soğan
  • yarım demet maydanoz
  • 2 diş sarımsak
  • 1 er tatlı kaşığı biber ve domates salçası
  • 1 çay kaşığı tuz, karabiber (karabiberi daha az koydum)
  • 1 çay kaşığı kadar pul biber
  • kızartmak için sıvıyağ
Sosu için
1 tatlı kaşığı salça
1 su bardağı (gerekirse yarım bardak daha fazla) sıcak su
tuz

süslemek için:
1 domates
1 yeşil biber

Yapılışı:
Kabaklar yıkanıp temizlenir, kabukları soyulur ve boydan ikiye kesilir. Yani uzun kayık gibi iki parçaya bölünür. Orta kısımları bir tatlı kaşığı ile oyulur (çıkan iç parçaları ile mücver yaptım) kızgın sıvıyağda fazla olmayacak şekilde kızartılır. her bir yönü için 2-3 dk. kızarması yeterli. Kağıt havlu üzerine alınıp fazla yağı alınır. Diğer tarafta yarım çay bardağı kadar sıvıyağda yemeklik doğranmış soğanlar hafifçe sotelenir ve kıyması katılır. Birlikte kavrulan soğan ve kıymaya sarmısaklar, salça, tuz ve baharatlar katılır. İnce doğranmış maydanozlar ilave edilip altı kapatılır.  Kabakların yanyana sığabileceği bir borcam tepsiye ya da benim yaptığım gibi yayvan bir güveç kabına kabaklar yanyana dizilir. Bu arada fırın 200 dereceye ayarlanır. Oyuk olan kısımlarına kıymalı harç doldurulur. Üzeri domates ve biber dilimleri ile süslenir. Sos için salça ve sıcak su karıştırılıp kenarından dökülür. Kabakların ortalarından dökmememizin sebebi içleri dökülmesin diye. Fırında 25 dakika kadar pişirilir.


No comments: