Tuesday, February 26, 2013

ŞEHRİYE SALATASI


Benim için salataların yeri ayrı. Şöyle ekşili ekşili olacak.....hmmmm vallahi şu an bile yiyebilirim. Bu salata da benim favori salatamdır diyebilirim. Bir kaç sene önce halam telefonda tarif etmişti.  İlk önce tarifine uyarak denemiştim tabi sonra kendime göre değişiklikler yaparak bana göre mükemmel halini aldı :)

Malzemeler:
Yarım paket arpa şehriye
1 çay bardağı sıvıyağ
1 er demet maydanoz ve dereotu
3-4 sap taze soğan
15-20 tane kornişon turşu
1 kutu mısır (ben yazdan haşlayıp buzluğa koyduklarımdan kullanıyorum)
1 tane haşlanmış ve didiklenmiş tavuk göğsü
1 tane rendelenmiş havuç
1 limon (ya da damak tadınıza göre daha fazla)
1 tatlı kaşığı tuz
Yapılışı:
Sıvıyağ bir pilav tenceresi gibi bir tencereye konulup şehriyeler içine atılır. pilav yaparken kavurduğumuz gibi kaşıkla çevirerek rengi değişene ve hafif kahverengi bir renk olana kadar kavurup üzerine şehriye miktarını 1 parmak geçecek kadar su ekliyoruz. 1 tatlı kaşığı tuz ekliyoruz. Suyun  miktar hep aynı üzerini 1 parmak geçsin. Şehriye fazla da olsa aynı yöntem işe yarıyor. Suyu kaynamaya başlayınca altını kısıp suyunu çekmesini bekliyoruz. sonra demlenmesi için biraz bekliyoruz. Soğuyunca içerisine limon suyunu ekleyip küçük küçük doğranmış malzemeleri katıyoruz. şehriyeleri kavururken yağ kullandığımız için bir daha yağ eklemeye gerek olmuyor.

No comments: