Monday, October 16, 2006

şekerpare

İşte Şekerpare:) lezzetli ve de bol enerjili. Aslında 4 tarifim vardı etkinlik için sakladığım. Ancak bir problem yaşıyorum ve bunu bile umarım doğru dürüst yayınlayabilirim. Bu şekerparenin yapımı hiç zor değil. Ben de epeyce önce sevgili Melda dan almıştım ama biraz değişiklik yaptım (şerbet kıvamında) sıkça yapıyorum.
Tarife gelince malzemeler:
250 gr tereyağı veya margarin
2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürülmek üzere atrılacak)
yarım su bardağı toz şeker
yarım su bardağı irmik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
Şerbeti:
3 buçuk su bardağı toz şeker
3 buçuk su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu
hepsi kaynatılır ve ılınmaya bırakılır.
Yapılışı:
Bütün malzemeler ele yapışmayacak bir hamur oluncaya dek yoğrulur. Sonra cevizden biraz daha irice parçalar şeklinde kopartılıp önce yuvarlatılır sonra o yuvarlaklar hafifçe ovalleştirilir. Oval şekile gelen şekerpareler tepsiye dizilir. üzerine yumrta sarısı sürülüp bir çatalın tersi ile üzerlerine hafifçe bastırılır. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir. Fırından çıkan sıcak kurabiyelerin üzerine ılık şerbet dökülür.

3 comments:

Anonymous said...

Ellerinize sağlık, şekerpare en sevdiğim şerbetli tatlıdır...

Evet blog isimlerimiz aynı, ben önce farketmedim, farketseydim başka alırdım, sonra farkettim ve benimkinin önüne adımı ekledim.. :)

Nasıl geçti habersiz... said...

Merhaba Şefika hanım,Ramazan bayramınız mübarek olsun.

sefika said...

çok teşekkür ederim Nilüfer ve Yağmur damlası. Ben de sizin bayramınızı içten kutluyorum.
Nilüfer blog isimlerimizin aynı olması kesinlikle hiç problem değil siteni zevkle takip ediyorum. Kibarlığın için de ayrıca teşekkür ediyorum. sevgiler