Friday, October 13, 2006

Etli Ekmek





Aman ne zor oldu bu tarifi eklemek anlatamam. Resimleri ekleyene kadar akla karayı seçtim. Sürekli aksiliklerle boğuştum ama yılmadım. Beğeneceğinizi umduğum lezzeti süper güzel olan halis mulis Bartın işi "etli ekmek". Kayınvalidemin Bartınlı olduğunu yazmıştım daha önce. O yaptı bu güzelim çörekleri. Ben yanında yamak olarak çalışmıştım. Öğrendikten sonra ben de yapar oldum. Zira ailelerimizden uzakta yaşadığımız için eşim "ana" yemeği hasreti çekmesin istedim :) Yapımının tüm aşamalarını resmetmeye çalıştım. Dilerim beğenir ve yaparsınız. Bizim buralarda "etli ekmek" yapan börekçiler var. Ama hiç birisi inanın bunlar kadar güzel olmuyor. Gönül rahatlığıyla deneyebilir ve sevdiklerinizden tam not alabilirsiniz. (not: biz yaptığımızda 8 ekmek yapmıştık yani yazdığım bu malzemelerin iki katını kullanmıştık.)
Malzemeler:
Hamuru için:(4 tane için)
2 su bardağı ılık su
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un
İç Malzemesi
300 gr. kıyma
2 adet kurusoğan
3 adet olgun domates
yarım çay bardağı su
tuz, karabiber
Yapılışı:
Önce içini hazırlayalım. Bunun için soğanları rendeleyip kıyma ile karıştırıyoruz. Domatesleri rendeliyoruz. tuzunu ve karabiberi katıp yarım çay bardağı suyu da ekleyerek iç harcımızı hazırlamış oluyoruz. Hamuru yoğuracağımız kabın içerisine suyu, tuzu ve yumurtayı koyup elimizle biraz karıştırıyoruz ve bu karışıma alabildiği kadar un ekleyerek elimize yapışmayan kıvamda bir hamur elde ediyoruz. Bu hamurdan 8 beze yapıyoruz (resim1). Her 2 bezeden 1 ekmek olacak. Her bir bezeyi bir pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz. İki bezeyi açınca bir tanesinin üzerine bir cm içte kalacak şekilde(resim 2) iç harcı yayıyoruz. Diğer bezeyi üzerine kapatıyoruz (resim 3). En son kenarlarını şekil 4 te görüldüğü gibi saç örgüsü şeklinde katlıyoruz. Bunu yapmak için de hamurun kenarına işaret parmağımızı koyup diğre elimizle ucundan tutup parmağımıza doğru kıvırıyoruz. (Eğer bu şekilde yapamazsanız sıkı sıkı bastırarak kapatın o da olur. Ben ilk yaptıklarımı o şekilde yapmıştım.) Suyu akar yoksa. Bu şekilde hazırlanan etli ekmeklerimizi teflon bir tavada pişiriyoruz. Pitikten sonra ocaktan alır almaz üzerine biraz tereyağı sürmekte fayda ve de lezzet var. Biliyorum bu tarif hem zaman alıcı hem de zor gibi görünüyor ama yapımı anlatmasından daha kolay emin olun.

6 comments:

Defne said...

Sefikacigim, harika olmus etli ekmekler. Ellerinize saglik. Goruntu dort dortluk, lezzetine de suphem yok zaten. Biz de esimle, bayramda onun ailesinin yanina gidiyoruz ki iki yildir ozlemistir annesinin bazi yemeklerini. Ne iyi yapmissin sen de ogrenmekle. Eee yamaklar da gun gelir usta olurlar degil mi?

Sevgiler.

sefika said...

çok teşekkür ederim Defneciğim. dilerim ben de bir gün usta olablirim:) ve yine umarım ki benim de çocuklarım bir gün "ahh annemin yemekleri ne güzeldir hanım ondan bir şeyler öğreniver" derler eşlerine:) ben de aynı şimdi kendimde olduğu gibi gelinlerime öğretebilirim dilim döndüğünce ( ne hayal ama değil mi) nazik yorumuna teşekkür ediyorum mutlu bir bayram geçirmen dileği ile sevgiler.

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Etli ekmek tarifin cok güzel görünüyor. Anlatimda harika.
Ben de zaman zaman oglumun sevdigi seyleri yapip götürüyorum.
Gecenlerde kiz arkadasina jest yapmak icin bütün yemek sitelerini dolasip cig börek yapimini arastirmis. Kendine görede denemis. Tadinin güzel, yalniz biraz gevrek oldugunu gülerek anlatti. tabiiki ben de onlara giderek cig börek yaptim ve her ayrintisini fotografladilar. Demek ki gelinlere ögretecegiz. Sevgilerimle Sonia...

sefika said...

merhabalar Sonia hanım :)yorumunuzu okumak beni çok mutlu etti. benim oğullarım henüz çok küçükler. En büyüğü 12 yaşında diğer ikisi de 2 yaşında 11 aylıklar. 3 gelin alacağız kısmet olursa :) dilerim o günleri görebilirim. insanın gelinine bir şeyler öğretebilmesi büyük bir keyif olur sanırım. Ne mutlu size siz bu keyfi yaşamaya başlamışsınız. Sevgilerimle iyi bayramlar

Anonymous said...

cok sik duruyor bunlar ama ben nasil katliyorsunuz onu anlamadim :( zor gorundu gozume.

sefika said...

merhabalar Evrenbal. Cevabım gecikti kusuruma bakma. Katlaması hiç zor değil. Resimlerini çekerek anlatmaya çalışırım. En kısa zamanda eklerim. Sevgiler