Thursday, October 26, 2006

Bayramınız Kutlu Olsun


Biliyorum bayram bitti. Ancak ben ugün kutlamaya fırsat bulabildim. Hepinizin geçmiş te olsa mübarek bayramıonızı kutluyorum. Biz bayram tatilimizi geçirmek üzee eşimin ailesinin yanına Zonguldak'a gittik. Uzun bir yolculuktu. 19 saat sürdü. İki bebekle seyehat etmek uzun yolculukları biraz daha çetin hale getirse de, tadı çocukluğumun bayramlarını anımsatan duygu, mutluluk ve sevgi dolu bir bayram geçirmek tüm zorluklara değdi doğrusu. Eşim de ben de "ne iyi ettikte geldik" dedik. Gurbette bayramların hüznü bir başkadır. Ben yurt dışında yaşamıyorum ama hem benim aileme hem de eşimin ailesine o kadar uzaktayız ki sıklkla gidilemiyor maalesef. Keşke bayram tatili 9 gün olsaydı :)
Bayram sabahı hepbirlikte uyandık. Babam ve eşimi bayram namazına uğurladık annemle. Onların namaza gidişlerini camdan izledik ve el salladık. Birbirimize baktığımız zaman ikimizin de gözleri yaşlıydı. "Çok şükür yine beraber bir bayram geçiriyoruz" dedi annem. Sonra evi toparlayıp beyler dönünceye kadar kahvaltıyı hazırladık ve çocukları giydirdik. Kendimiz de hazırlanıp yine camda dönmelerini bekledik. Geldiklerinde el sallayarak karşıladık ve kapıdan içeri girdiklerinde bayramlaştık, kucaklaştık. "Allahım ailemizle birlikte bayram karşılamak ne kadar güzel". Keyifle geçen bir kahvaltının ardından ben bayramı böylesine içten yaşamaya başladım. Mutluluk ve minnet dolu. Teşekkür ederim anneciğim ve babacığım. Dilerim sizlerin bayramı da benimki gibi geçmiştir:)
Bayram tatlısı ikram etmek istedim bugün ve cevizli örme tatlısı yaptım sizler için (aslında doğrusu bu tarifi yapalı 20 güne yakın oldu ama kimseye söylemeyin)
malzemeler:
1 Çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta
1 çay bardağı erimiş margarin (50 gr kadar)
1 çay bardağı süt
1 limon kabuğu rendesi (1 paket vanilya da olabilir)
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
Şerbeti için:
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
çeyrek limon
Önce şerbeti kaynatılır. Ilınmaya bırakılır. daha sonra hamur tüm malzemeler katılarak yoğrulur.İri ceviz kadar parçalar alınıp merdane ile hafif oval şekil verilerek açılır. Kenarları verev olarak kesilir. Ortasına irice kıyılmış ceviz içi konulup saç örgüsü gibi katlanır. 170 dereceye ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirilir. Fırından çıkan sıcak kurabiyelere ılık şerbet dökülür.

No comments: