Thursday, November 23, 2006

Havuçlu Bulgur Pilavı


Dün akşam okuldan eve geldiğimde canım bulgur pilavı çekti. Çocukluğumdan beri bulgur pilavını çok sevmişimdir. Şöyle yanında güzel bir de turşu varsa deymeyin keyfime. Başka yemek aramam. Çabucak olsun istiyordum. Nitekim öyle oldu. Diğer yemekler pişene kadar pilavım demlendi. Sonuçta tam aklımdaki gibi bir pilav yedim. İçerisine sadece rendelenmiş havuç koydum. Çocuklar çok severek yedi.
Malzemeler:
1 kase iri bulgur
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
1 adet havuç (ben irice kullandım)
1 yemek kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı tuz
2 kase sıcak su
Yapılışı:
Yağı tencereye koyup üzerine rendeleniş havuçları attım. Havuçların rengi biraz dönünceye kadar kavurdum. Salçayı ilave ettim ve yıkanmış bulguru koydum. Ben tereyağını yanmış sevmediğim için bu aşamada koyuyorum. Tuzunu ekleyip suyunu ilave ettim. Ocağı iyice kısık ateşe alıp pişirdim. Hepsi bu. Yanında turşu hmmm çok güzel :)

2 comments:

akçahan said...

Merhaba Şefika

Pilav ve yanındaki turşular muhteşem! Allah'tan sipariş verdiğim öğlen yemeğinin yanına da güzel bir bulgur pilavı koymuşlardı ben sayfana bakarken. Asıl beni cezbeden turşular ise şimdilik çok uzak bana. Midem den dolayı esesında pilavı bile yiyemiyorum bu aralar. Eşinin kazası için büyük geçmiş olsun kardeşim. Sevgilerle.

sefika said...

çok teşekkür ederim Akçahan.Mide rahatsızlığı zordur. geçmiş olsun. Dilerim en yakın zamanda atlatırsın. Öğle yemeği vaktinde okuman da ne güzel denk düşmüş. Sevindim :) Sevgiler.