Sunday, November 19, 2006

Rulo Poğaça ve Fındıklı Kurabiye




İşte bu akşam yaptığım fırından sıcak sıcak tarifler. Eşim son günlerde 5 kilo verdiğini söyleyince dayanamadım. Bu akşam için yemek sonrası televizyon seyrederken yemesi için yaptım bu iki tarifi. ( hoş şu anda televizyonda izlenmeye değer tek bir program bile yok maalesef). Hem kolay ve pratik hemde evdeki malzemelere göre yapak istedim ve bu ikisi ortaya çıktı. Biz her ikisinide çok sevdik. Gerçi daha öncedende yaptığım tariflerdi ama sizlerle de paylaşmak istedim. Çayın yanına da pek yakıştılar. ilk tarifim peynirli rulo poğaça:

Peynirli Rulo Poğaça:
Malzemeler:
2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İç malzemesi:
Arzu edilen her iç olabilir ben peynir- maydanoz ikilisini kullandım.
Tüm malzemeler karıştırılarak ele yapışmayan yumuşakça bir hamur yoğrulur. Hamur ikiye ayrılır. Yaklaşık yarım cm. kalınlığında olacak şekilde dikdörtgen şeklinde elle yayılır. İç malzemesi serilir ve rulo yapılır. Diğer parçaya da aynı işlem uygulanıp tepsiye konulur.Üzerine yumurta sarısı sürülür. 170 derece fırında kızarana kadar pişirilir. Piştikten sonra dilimlere kesilerek servis yapılır. Çok pratik olması nedeni ile eğer vakit probleminiz varsa veya aniden misafiriniz geldiyse bu poğaça kurtarıcı oluyor

Gelelim diğer tarife: Bu da Fındıklı Kurabiye. Bu kurabiyeyi de yıllardır yaparım Şaşmaz tariflerden birisidir. Tavsiye edilir. Ben biraz irice yuvarladım 25 adet oldular. Biraz daha küçük yaparsanız 35-40 adet olabilir. Ağızda dağılan bir kurabiye arıyorsanız, buyrun tarifi:
Malzemeler:
250 gr. Margarin ( oda ısısında)
2 yumurta sarısı (akları üzerine sürülecek)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
yarım su bardağı fındık kırığı (içine)
1 buçuk su bardağı fındık kırığı (üzerine)
1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
Aldığı kadar un
Yapılışı:
Margarin, yumurta ve şeker birlikte iyice karıştırır. Diğer malzemeler de eklenir. Un en son azar azar ilave edilir. Ele yapışmayacak bir hamur olduğunda yuvarlanır ve önce yumurta akına sonra bolca fındık kırığına bulanır. Yağlanmış tepsiye dizilerek önceden ısıtılmış 180 derece fırında hafif pembeleşene kadar pişirilir. (Ben bazen bu kurabiyenin içerisine üzüm de ekliyorum o da çok yakışıyor.)

No comments: