Monday, July 17, 2006

Sütlü Nefise


Ye etkinliğinin 12. si için yaptığım tatlı bu. Etkinliğin evsahibesi Özlem'e tüm emekleri ve yorgunluğu için teşekkürler ediyorum. Diğer bloglardan arkadaşlar da eminim ki enfes tarifler yapacaklar. hepsine göz atmak için sabırsızlanıyorum. hepinizin ellerine sağlık arkadaşlar. Bu sütlü tatlının adını ben uydurdum. Çünkü gerçekten de nefis oluyor. İsterseniz dondurma gibi yiyebilirsiniz, isterseniz muhallebi kıvamında bir tatlı olarak tüketebilirsiniz. Bizim evdeki tercih dondurma niyetine oluyor genelde. Özellikle televizyondaki dondurma imalathanelerinin durumunu gördükten sonra dışarıdan dondurma almamaya başaladığımdan beri daha sıklıkla yapar oldum.Tarifin kaynağı yok. Yıllar önceden tuttuğum yemek defterimin eski sayfalarından birisinde yazıyor. Ben çocuklar için yaz aylarında yapıyorum. Tarifine gelince:
Malzemeler:
1 litre süt
4 yemek kaşığı dolu dolu nişasta (ben mısır nişastası kullandım)
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
5 yemek kaşığı toz şeker
Ayrıca
2 poşet toz kremşanti
1 paket Etinin kakaolu bisküvisi (linkte en altta olan)
Yapılışı:
Süt, toz şeker, vanilya, nişasta, un hepsi birlikte bir tencereye konularak orta hararetli ateşte pişirilir. Kaynadıktan sonra 4-5 dakika kadar daha ateşte tutularak alınır. Ilımaya bırakılır. Ilıdıktan sonra içerisine 2 poşet kremşanti toz halde dökülür ve mikser yardımı ile iyice çırpılarak yedirilir. Eti kakaolu bisküvi rondodan geçirilerek un haline getirilir. Borcamın dibine bu kakaolu bisküvi unu serilir.Üzerine muhallebi boşaltılır. En üste de yine bisküvi unu dökülür. Buzlukta 3-4 saat donduktan sonra servis yapılır. Eğer muhallebi kıvamında yemek isterseniz, 2 saat kadar yeterli olacaktır. Önceleri kıvamı biraz cıvık gelebilir ama dolapta durdukça katılaşacak. Afiyet olsun.

2 comments:

Nasıl geçti habersiz... said...

merhaba şefika hanım.teşekkür ederim,ilginiz ve yorumunuz için. sizin sütlü tatlınız benim en sevdiğim türden.en kısa zaman da deneyeceğime emin olabilirsiniz. güzel günlerde görüşmek dileği ile.

sefika said...

çok teşekkür ederim yağmur damlası.beğenmene çok sevindim. Dilerim denediğin zaman memnun kalırsın. yeni tariferini bekliyoruz.