Monday, July 10, 2006

Yaş Pasta



Çocukların en sevdikleri yiyecek pastadır sanırım. Hele de biraz süslü görünüyorsa parmaklar eşliğinde derhal biter. Bizim evde de durum aynı. EE izne ayrıldık artık ve yaz tatilide işin içine girince tatlı yapma işine biraz daha ağırlık vermek şart oldu. İşte dün çocuklara yaptığım yaşpasta. Bu pasta küçük görünüyor diyebilirsiniz. Birer kişilik porsiyonlar halinde yaptım. Hepimizin yaptığı bir tarifi biraz daha değiştirerek yaptım açıkçası. Nasıl mı yaptım? Aynen şöyle :)

Keki için:
4 yumurta
4 kahve fincanı toz şeker
4 kahve fincanı un (elenmiş)
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Ara kremasına:
1 poşet dr. Oetker Dolgu kreması
3 çay bardağı süt
Üstü için:
2 poşet kremşanti
1 su bardağı soğuk süt
Arasına:
Muz, çilek, kivi
Yapılışı:
Kek malzemelerini iyice çırptım ve 180 dereceye ısıttığım fırında hafif pembeleşene kadar pişirdim. Keki daha sonra enine ve boyuna 4’e böldüm. Kekin üzerini nescafeli süt ile ıslattım. Dolgu kremasını süt ile çırparak ilk katlara sürdüm. Anladığınız üzere her bir pasta için iki kat yaptım. Dolgu kremasının üzerine meyvaları dizip diğer kek dilimini yerleştirdim. Tüm kek parçaları için aynı işlemi yaptıktan sonra kremşantiyi hazırlayıp üzerlerine sürdüm. Kremşantiden 2-3 yemek kaşığı kadar bir parça ayırıp onun içerisine birkaç toz zerresi kadar kırmızı gıda boyası ekleyip krema şırıngası ile süsledim.

No comments: