Monday, July 03, 2006

Sebze Şöleni

Zeytinyağlı yemeklerden değişik tarifler denemeyi seviyorum. Yakın zamanda bir arkadaşımda yiyerek tarifini aldığım, deneyip sevdiğim bir yemek oldu bu. oldukça hafif ve serinletici bir yemek. lafı uzatmadan tarife geçiyorum.
Malzemeler:
2 adet patlıcan
2 adet kabak
1 adet havuç
250-300 gr kadar taze fasulye
2 adet domates
5 diş sarımsak
yarım kahve fincanı (Türk kahvesi) sirke
3\4 çay bardağı sıvıyağ
1\2 çay bardağı ılık su
tuz, karabiber
Yapılışı:
Bütün sebzeler jülyen şekilde doğranır. (jülyen doğrama tekniğini nasıl anlatacağımı bilemediğim için yaklaşık parmak eninde şeritler kesip onu da verev doğrayın diyebilirim sadece :) Ama işin bir uzmanı tam şeklini anlatırsa çok sevinirim.) Bir tencere içerisine sırası ile fasülyeleri, havuçları, patlıcanı, kabağı, domates yerleştirilir. Ayrı bir kap içerisinde: dövülmüş sarımsaklar,sirke, sıvıyağ, tuz ve karabiber karıştırılıp sebzelerin üzerine gezdirilir. Yarım çay bardağı ılık su tencerenin kenarından dökülür. Tencerenin kapağı kapatılarak kısık ateşte pişmeye bırakılır.
Not: Sirkenin kokusunun belli olacağından endişe edebilirsiniz. Ben de etmiştim ama öyle hissedilen bir koku olmuyor. Hatta ben yaptığımda tadanlar içinde sirke olduğunu hiç anlayamadılar.

No comments: