Thursday, June 29, 2006

Makarna salatası ve buğday salatası

Makarna salatasını çok seviyorum. Makarnayı tüketmenin en sevdiğim şekli bence salata olanı. İstenilen her alternatifle yapılabiliyor ve her seferinde hangi malzeme ile denerseniz deneyin güzel tatlar yakalayabiliyorsunuz. Benim evdeki malzemelere göre seçeneklerim değişiyor :) Bu tarifle yaptığım zaman hem hafif hem de az malzeme ile yapabiliyorum. Biz bu şekliyle seviyoruz.
Yapılışı:
1 paket makarna ( istediğiniz şekilde makarna olabilir)
5 adet salatalık
5 adet sivribiber
2 su bardağı yoğurt
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı mayonez
Yapılışı:
Makarnayı haşlıyoruz. Ben az su ile haşlıyorum böylece suyunu süzdürmek gerekliliği olmuyor ve besin değeri kaybı olmuyor. Üzerine küçük doğranmış salatalık ve sivriberleri doğruyoruz ve sarımsaklı yoğurtla karıştırıyoruz. İçerisinde hiç yağ olmadığı için ben 1 yemek kaşığı kadar mayonez de ekliyorum ve hepsini karıştşrıp servis yapıyoruz. Çok hafif bir yaz salatası oluyor. Ayrıca sivribiber C vitamini açısından oldukça zengin bir sebze olduğu için çocuklara bu şekliyle yedirmek kolay oluyor. Tabi biberlerin tatlı olması gerekli. Hepinize afiyet olsun.

No comments: