Wednesday, June 21, 2006

Kağıt Kebabı

Kağıt kebabını pek severim. Aslında öyle ete düşkünlüğüm olduğu söylenemez. Severek yediğim ender et yemeklerinden bir tanesidir bu kebap. Geçen hafta yapmıştım ancak yayınlayabiliyorum. Balıklı tariflerden sonra nasıl gider bilemiyorum ama paylaşayım istedim. Bu tarif yapımı biraz zaman alan bir yemek. Pek çok sitede de benzer tariflere rastlamak mümkün. Ben kendi üslubumca yaptığım şekilde yazayım.
Malzemeler:
500 gr kuşbaşı et
20 adet arpacık soğan
2 adet sivri biber
2 adet domates
1 adet patates
1 adet havuç
1 yemek kaşığı salça
5 diş sarımsak ayıklanmış ama bütün halde(doğranmadan veya rendelenmeden)
1 er çay kaşığı tuz, karabiber, kırmızı biber
1 tatlı kaşığı kekik
bir tutam biberiye
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı:
2 kaşık zeytinyağı bir tencereye alınır. Üzerine yıkanmış olan iri kuşbaşı etler konulur. Ocağın ısısı önce bir iki dakika yüksek ayarda sonra en kısık ısıda olacak şekilde etler sularını bırakıp iyice çekinceye kadar kavrulur. Ardından ayıklanmış arpacık soğanları ilave edilir ve yaklaşık 5 dakika kadar kavrulmaları sağlanır. İri doğranmış sivri biberler katılır. Onlar kavrulmaya devam ederken iri küp şeklinde doğranmış patates ve havuçlar ilave edilir. Kabukları soyulup doğranmış domatesler, sarımsaklar, tuz ve baharatlar ilave edilip bunların üzerine gelecek kadar sıcak su eklenip etler iyice yumuşayıncaya kadar pişirilir. Yağlı kağıtlar yaklaşık 20 cm eninde ve kağıdın kendi boyu esas alınacak şekilde parçalarqa bölünür. (benim yaptığımda 5 dolu dolu porsiyon çıktı) kağıdın ortasına kebap, suyu biraz süzdürülecek şekilde alınarak konulur. Kenarlarından katlanır ve iki karşılıklı köşesi bükülür. Bir fırın kabına dizilirler. Üzerlerine eğer yemeğin suyu kalmışsa dökülür. Eğer su kalmamışsa 1 su bardağı sıcak su kağıtların aralarından fırın kabına konulup 200 derece fırında 20-25 dakika kadar pişirilir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta sebzelerin tencerede iken çok pişmemeleri. Çünkü sonra bir de fırına girince çok dağılıyorlar. Denerseniz afiyet olsun.

2 comments:

akçahan said...

Ellerine sağlık Şefika, hayırlı günler..Sevgiler.

sefika said...

çok teşekkürler Akçahan. Ben de sana hayırlı günler diliyorum. Sevgiler