Thursday, June 29, 2006

Yaz geldi iyiden iyiye. Artık yemeklerde canımız sıcak yemekler yemeyi pek istemiyor. Ben de salatalara ağırlık vermeye başladım. Bir de arkadaşım Emine salata tariflerine biraz ağırlık vermemi istedi. Eğer okuyorsan Emine'ciğim bu tarifler özellikle senin için :)
İlk salata tarifim buğday salatası. Ne zamandır deneyeyim diyor ama üşengeçlik belasına erteliyordum. dün hadi dedim yapayım. Bence oldukça lezzetliydi. Beğenerek yedik. Tarifini biraz uyduruk yaptım. Ama içeiğinin yakıştığı kanaatindeyim. İşte malzemeler:
2 su bardağı buğday (aşurelik olarakta satılıyor)
7-8 dal taze soğan1 demet maydanoz
1 su bardağı haşlanmış konserve mısır
2 adet domates
2 adet salatalık
tuz, karabiber, kırmızı biber
1 tatlı kaşığı kimyon
1 adet limonun suyu
1 çay bardağı zeytinyağı
Yapılışı:
Buğdaylar akşamdan ıslatılır veya düdüklü tencerede yapacaksanız üzerini geçecek kadar su eklenip pişirilir. Ben Tefal klipso düdüklüde sadece 10 dakika daha önceden ıslatmadan pişirdim
çok güzel pişti. Sonra fazla suyunu süzdürüp bir kaba alıyoruz veincec,ik doğranmış taze soğanları, maydanozları, mısırları ve diğer tüm malzemeleri karıştırıp afiyetle yiyoruz.

No comments: