Saturday, June 17, 2006

KAHVALTILIK ZEYTİNLİ AÇMA

İşte bir hafta sonu kahvaltısına bence en çok yakışan hamur işi. Biz ailecek çok seviyoruz açmaları. Puf puf olmaları ve pastahane açmalarını aratmamaları nedeni ile favorilerimiz arasında. Çok övdüm sanırım işte yapılışı :)
Malzemeler:
1 su bardağı süt+ılık su (bardağın yarısı süt yarısı ılık su olacak)
yarım su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
20 gr. yaş maya
2 yumurtanın akı
aldığı kadar un
ayrıca içine sürmek için yaklaşık 50 gr. kadar margarin
ve üzerlerine sürmek için yumurta sarısı ve susam+çörekotu
Zeytin ezmesi için:
1 su bardağı siyah zeytinin çekirdekleri ayıklanıp 2 yemek kaşığı zeytinyağı 1 çay kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı kırmızı biber, 1 tatlı kaşığı kekik konularak rondoda çekilir. Ben bütün zeytinli tariflerde bu şekilde kullanıyorum.
Yapılışı:
çok yumuşak bir hamur yoğrulur. Hatta hafifçe ele yapışabilir. Ben hamur ne kadar yumuşak olursa o kadar iyi netice alabildiğimi farkettim. Hamur üzeri nemli bir bezle örtilerek 1 saat kadar dinlendirilir. Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler yapılır. Bu bezeler çok az yağlanmış bir tezgah üzerine alınır. Hafif yumuşamış olan margarin veya tereyağından 1 çay kaşığı kadar hamura sürülerek hamur elle açılr gibi inceltilir. İncelmiş hamurun arasına iç malzeme sürülür. Ben çoğunlukla zeytin ezmeli yapıyorum. Rulo yapar gibi sarılan hamur iki ucundan tutularak birbirine zıt yönlere doğru burulur ve yuvarlatılır. Tepsiye dizilir. 20 dakika kadar tepside beklendikten sonra fırına sürülür. Kızarınca fırından alınıp nefis bir kahvaltıya dönüşür.

2 comments:

Defne said...

Kac seferdir acma tarifleri goruyorum bloglarda ama deneyemedim bir turlu. Cok guzel gorunuyorlar Sefikacigim, ellerine saglik. Tarifini not ediyorum defterime, firsat buldugumda deneyecegim.
Sevgiler.

sefika said...

Defneciğim bu tarifi ben sıklıkla yapıyorum. Çok ta güzel oluyor. Dilerim yapınca sen de memnun kalırsın. Çok daha güzelini yapacağından eminim. Ayrıca nazik yorumuna da çok teşekkürler ediyorum. Sevgiler