Sunday, June 25, 2006

Patatesli Kır Pidesi


Bugün pazar olduğu için belki öğleden sonra çayın yanına yapmak istersiniz. Yapımı çok zaman almıyor. Geçenlerde Yeşil Elma programında görmüştüm yapılışını. Ben kendime göre yaptım. Çok lezzetli oldu. Hele de sıcakken yanında bir bardak çayla iyi anlaştılar :) İçi için programda patatsli iç kullanılmıştı. Ben öyle yaptım ama siz arzunuza göre peynirli, kıymalı, sucuklu vs her şekilde deneyebilirsiniz. eminim öyle de çok güzel olacaklardır.
Malzemeler:
Hamuru için:
4 su bardağı un (ben 3 bardak beyaz un, 1 bardak kepekli un kullandım)
2 yemek kaşığı yoğurt
1 su bardağı ılık süt
yarım su bardağı sıvıyağ
20 gr. yaşmaya veya yarım paket instant maya
1 tatlı kaşığı tuz
İçine:
4 adet patates
2 adet orta boy soğan
2 adet sivri biber
3 yemek kaşığı sıvıyağ
Yapılışı:
Ön hazırlık olarak içini hazırlamak gerekiyor. Bunun için haşladığımız ve soyduğumuz patatesleri, ince doğranıp 3 kaşık yağda sotelenmiş kurusoğan ve biberlerle karıştırıp biraz tuz ve karabiber ilave ediyoruz. Arzunuza göre eğer isterseniz kırmızı biber de katabilirsiniz. Ocakta hepsini bir iki dakika beraber kavurup ocağı kapatıyoruz ve içi soğumaya bırakıyoruz.
hamur malzemelerinin hepsini karıştırarak yumuşak bir hamur yapıyoruz. Eğer süt az gelirse yarım bardak kadar daha su ekleyebiliriz. her unun su tutuşu farklı oluyor çünkü. Hamuru dinlendirmeden bezelere ayırıyoruz. Ben portakal kadar bezeler yaptım 7 adet beze oldu. Sonra unladığımız tezgah üzerinde oval şekilde olacak şekilde açıyoruz ve hamurun tam ortasına şerit şeklinde iç malzemeyi koyuyoruz. Kenarlarını ortaya doğru kıvırıp uçlarını büküyoruz ve fırın tepsisine diziyoruz. Üzerine hiç bir şey sürmeden 200 derece fırına sürüyoruz. üzeri kızarınca fırından çıkarıp azıcık tereyağ\margarin ile yağlayarak afiyetle yiyoruz. Hepinize güzel, ailenizle birlikte mutlu geçirilmiş bir tatil günü diliyorum. (Yarın pazartesi ya sendromum şimdiden başladı. Yapılacak yığınla iş beni bekliyor :( )

2 comments:

Defne said...

Sefikacigim, yaptigin bu harika kir pideleri ve yaninda bir bardak cayla ben de cok iyi anlasabilirim:)) Ellerine saglik. Peynirlisi de nefis oluyordur eminim.
Sevgiler.

sefika said...

çok teşekkür ederim Defneciğim. bence de peynirlisi güzel olur. bir dahaki sefere öyle denemeyi düşünüyorum zaten. sevgiler.