Sunday, June 18, 2006

YE-11 BALIK: GONDOLDA LEVREK


11. ne ulaşılan Ye etkinliğinde evsahibimiz Bazen bugün epeyce yorulacak gibi görünüyor. Kendisine çok teşekkürlerimi yolluyorum. İlk etkinlikten itibaren büyük bir beğeni ve merakla takip ederek mutfak kültürümü ve bakışımı geliştirme gayreti içindeyim. İlk defa etkinliğe katılabiliyorum ve burada olmaktan çok memnunum. Kimbilir bu etkinlikte marifetli arkadaşlarımız ne harika tariflerle burada olacaklar. Herkesin şimdiden ellerine sağlık diyorum. Ben iki tarif eklemek istedim. Dilerim beğenilir. İlk tarifim Gondolda Levrek. Yapımı zahmetsiz ama lezzeti süpppper. Tarif defterinden Ziyacenk in tarifini okumuş ve not etmiştim. Sunumu konusunda biraz değişiklikl yaptım ve adını da Gondolda levrek koydum. Umarım Ziyacenk kızmaz. Teşekkür ediyorum ona. İlk fırsatta denedim lezzetini onayladım haberiniz olsun :) Malzemeler:
1 kilo levrek
2-3 adet patates
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı tuz
3 diş sarımsak
biraz karabiber
Yapılışı:
Levrekler temizlenip dilimlenir. Bir kapta sıvıyağ, rendelenmiş sarımsaklar, tuz ve karabiber karıştırılıp balıklar iki yüzlü bu sosa bulanır. Patatesler yarım santim kalınlığında olacak şekilde yuvarlakça dilimlenir. Biraz alüminyum folyo alınıp bu patates ortasına konulur ve yanlarından katlanılarak gondol şekli verilir. Üzerine soslanmış balıklar yerleştirilir. 200 derece fırında pişrilir. Benim balıklarım yaklaşık 20 dakikada piştiler. Çıktıktan sonra üzerini domates ve biberlerle süsledim. Tarifin orijinalinda da üzerlerine domates, biber, soğan vs. konulmamasını tavsiye ediyor ve "sulandırır" diyordu. Ben de söz dinledim. Ertesi güne kalan balıklarımı da 1 domates ve 2 sivribiberi hafif tereyağında soteleyerek üzerlerine döküp ısıtmak için fırına verdim. Onların resmi yok ama denerseniz öyle de çok güzel oldular. Çıtır çıtır oldular. Aynı balığı ikinci gün sanki yeni bir balıkış gibi yedik. Biraz allayıp pulladım anlayacağınız. yeni etkinliklerde görüşebilmek dileğimle hepinizin tekrar ellerine ve ziyaret ettiğiniz için yüreklerinize sağlık.

1 comment:

Ziya Cenk Yenipazarlı said...

Kızmam elinize sağlık :)