Friday, June 16, 2006

PUDİNGLİ MUFFİN VE NEFFFFİS LİMONATA

Aslına bakarsanız limonatayı hiç sevmezdim. Sevmezdim diyorum çünkü bu limonata tarifiyle tanıştıktan sonra neredeyse her gün yapar oldum. Oldum olası çocuklara kola veya tang tarzı içecekler içirmeyi sevmiyorum. Ben de sevmem. şu sıcacık yaz günlerinde serin serin ohh ne güzel geliyor damak tadım yeni bir lezzete merhaba dedi bu sayede.tarifini tarif defterinden almıştım. Gülseher hanımın tarifi ilginç gelmişti. tarifte taze nane kullanılması başta biraz beni tereddüte düşürse de yenilikleri deneme konusundaki karşı konulmaz merakımla giriştim yapmaya nane tadi hissedilmiyor ve çok güzel bir ferahlık katıyor. Tarifine ulaşmak isterseniz burayı tıklamanız yeterli. Teşekkürler Gülseher hanım.
Gelelim pudingli muffinlere. değişik bir muffin yapmak niyetiyle yola çıkıp tamamen doğaçlama gelişiverdi muffinlerim ve tadı gayet iyiydi. Ben bir süredir kalıpla kek pişirmek yerine muffin kalıplarıyla pişirmeyi tercih eder oldum. Galiba porsiyon şeklinde olması kolay geliyor :) Üşengeçlik işte :) İşin özü belki de hazır keklerdeki görünüme sahip oldukları için çocuklarında daha çok hoşlarına gitmesi.
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
yarım su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket kakaolu puding (toz halde)
1 paket 80 gr. benmari usulü eritilmiş bitter çikolata
Yapılışını anlatmam neredeyse gereksiz çünkü klasik kek gibi (aslında baya baya kek. Neden başka bir şey anlatıyormuşum gibi yazdım ben de anlayamadım) tek farklı tarafı toz haldeki pudingi unu katmadan hemen önce içine katmak ve karıştırıp öyle un+kabarma tozunu eleyerek katmak. Sonra ister kalıplara koyun, ister büyük bir kalıba dökün arzunuza bağlı. 170 derece fırında benimkiler 20 dakikada piştiler.

No comments: