Monday, July 24, 2006

Taze Fasulye

Sebze yemekleri; özellikle de zeytinyağlı olanlar mutfağımın kesinlikle vazgeçilmezi. Yaz gelince taze fasülye bu alanda bir numara olur her zaman. Ana yemek ne olursa olsun pek çoğunuz gibi bir de zeytinyağlı bulundururum masamda.Eminim ki sizlerin yaptığı fasülyeler de çok lezzetli oluyorlardır. Hatta aynı şekilde yapıyor ve "canım bunun da tarifi yazılır mı" diyorsanız cevabım: "vallahi arkadaşlarım çok ısrar ettiler sitene de ilave et diye, onları kıramadım şeklinde olur." :) Şaka bir yana pek çok yeni evli arkadaşım herkesçe bilindiğini düşünerek siteme koymadığım yemekleri de eklemem konusunda ısrar ediyorlar. Eğer siz de
tarifi okuyunca eğer anlattığım şekilde yapmıyor olduğunuzu farkederseniz, bir de bu şekilde deneyin derim. İnanın pişman olmayacaksınız.
Malzemeler:
1 kilo taze fasulye (tercihen ayşe kadın veya boncuk)
4 adet orta boy kurusoğan
4 adet domates
1 çay bardağı zeytinyağı (ayçiçek veya mısırözü yağı da olabilir)
1 çay kaşığı tuz
1 adet kesme şeker
Yapılışı:
Fasulyeler ön hazırlık olarak yıkanıp ayıklanır ve ortadan bölünür. Soğanlar bir kabın içerisine yemeklik olarak doğranır. Soğanların üzerine kabukları soyulmuş domatesler de doğranarak ilave edilir. Yemeği pişireceğiniz tencerenin içerisine fasülyenin üçte biri konulur, üzerine soğan-domates karışımının üçte biri yayılır. Üzerine fasülye, soğan-domates sırası ile dizilir. Fasülyeler ve soğanlar bu şekilde bitene kadar sıralanır. En üste 1 çay bardağı zeytinyağı (tercihen sızma) gezdirilir. Tuzu ve 1 adet kesme şekeri (arzu etmezseniz şekeri koymayabilirsiniz.) ilave edilir. Tencerenin kapağı kapatılarak kısık ateşte pişirilir. Bu tarifte soğan çok bol. Lezzetini de çok bol soğan veriyor zaten. Ayrıca salça da yer almıyor. Son olarak ben hiç su koymadan pişiriyorum. Eğer siz de pişiriseniz önce hiç su koymayın. Pişerken çok gerekli hissederseniz 1 çay bardağı kadar sıcak su ilave edebilirsiniz. Ama sanırım gerekmeyecektir. Ben bunca yıldır pek gerek görmedim. Hepinize afiyet olsun

3 comments:

Şirin said...

Blogumu ziyaretiniz ve de övgü dolu sözleriniz beni nasıl mutlu etti... Ben de neşeli çocuklar gibi koşarak sizin bloglarınıza geldim... Sakın sizin övgülerinize karşılık vermek için yazdığımı düşünmeyin... tariflerinize göz gezdirince "ne zamandır ben bu blogu nasıl da görmedim?" diye hayıflandım... Çok merak ettiğim bir çok özel ve yöresel tadları sizin bloglarda görünce nasıl sevindim anlatamam... Siz de tarifleri yazarken sanki herbiri çok kolay yapılabilir gibi cesaret verici bir şekilde anlatmışsınız... İşte işin bu kısmı çok güzel:)) Bazı tariflere ulaşıyorum ama içinde "sen yapamazsın" gibi bir hava olunca inanın özellikle mutfak deneyimi fazla olmayan gençler için caydırıcı olabiliyor... Siz bu sorunu aşmışsınız... Kutlarım...

www.blogcu.com/ikibin6

sefika said...

hoşgeldin esintiler:) öncelikle güzel yorumun için çok teşekkürler. Ben uzun zamandır blogumu güncelleyemedim ama yakında yeni tariflerle buradayım. Her zaman beklerim sevgiler

Nasıl geçti habersiz... said...

Nerdesiniz Şefika hanım?