Thursday, January 19, 2006


ACUKA veya ACIKA
Geçenlerde gittiğimiz markette eşim hala kırmızı biber olduğunu görünce dayanamayıp 2 kg aldı. "Acuka istiyorum. Yapar mısın?" deyince hemen kolları sıvadım. Resimlerim hala çok kötü çıkıyor. EEE tabi fotografla ilgili hiç bir deneyimi olmayan hatta resim çektirmekten bile hazzetmeyip, mümkünse fotograf çekilirken birşeyler bahane ederek kaçan BEN şimdi sürekli birşeyler çekmeye çalışıp güzel görüntüler yakalamaya uğraşıyorum. Ancak sanırım bu kez de fotograf makinesi benden yılların intikamını alıyor. :) Neyse gelelim tarife: Ben kendi yaptığım ölçülere göre anlatayım, gerekli görüldüğü takdirde miktarın oranları azaltılarak ta yapılabilir :
2 kg dolmalık kırmızı biber
150 gr çemenlik baharat ( aktarlardan bu adla temin ediliyor)
1 su bardağı zeytinyağı (margarin de kullanılıyor fakat ben zeytinyağı kullandım çok güzel oldu)1 su bardağı mısır unu
2 su bardağı çekilmiş fındık veya ceviz
3 büyük baş ezilmiş sarımsak
tuz
yapılışına gelince..... Öncelikle mısır unu bir teflon tavaya konulup rengi biraz dönünceye kadar kavrulur. Daha sonra fındık veya cevizler de aynı şekilde 5 dakika kadar yağsız olarak bir teflon tavada kavrulur ve soğumaya bırakılırlar. Sarımsaklar ayılklanıp rondodan geçirilerek ezilir. Yıkanıp temizlenen ve iç çekirdekleri ayıklanan biberler bol su dolu büyükçe bir tencereye konulup yaklaşık 20 dakika kadar pişinceye kadar haşlanır. Süzülerek robotta iyice püre gibi olana kadar çekilir. Ayrı bir tencerenin içine alınır ve içine mısır unu, fındık, zeytinyağı, sarımsak ve tuz konulup karıştıra karıştıra biraz kaynatılır. Ben bu aşamada yaklaşık2 su bardağı kadar da sıcak su ekleyip kaynattım. Sanırım biberler artık yazın olduğu kadar sulu değiller.Tencere ateşten alınır ve soğuduktan sonra kavanoza konulur.

No comments: