Thursday, January 19, 2006



YENİ YIL KURABİYELERİ

Yeni yılınız kutlu olsun :)Tüm dileklerinizin gerçekleştiği, huzurlu, mutlu, sağlıklı ve başarılarla dolu, umutlarınızın hep yeşererek çoğaldığı bir yıl diliyorum.Biliyorum biraz geç oldu ama ben de yeni yıl kurabiyelerimi göstermek istedim :) Bu kurabiyeleri cuma günü oğlumun okulunda arkadaşları ile yaptıkları "yeni yıl partisi" için hazırlamıştım. hepsi çok severek yemişler. gerçekten de görüntüleri çok şeker olmuştu.
Ben yaparken her zaman yaptığım zencefilli kurabiye tarifim ile yaptım ama bence ısrarla zencefilli olmalarına hiç gerek yok her türlü kurabiyede bu süslemeler harika dururlar. Siz yeterki zaman ayırabilin. Üstelik illede yılbaşını beklemek gerekmiyor, çocuklar inanılmaz mutlu oluyorlar.
Malzemeler
1/2 su bardağı zeytinyağı,1 su bardağı esmer şeker, 1 çay bardağı pekmez, 1 yumurta, 1 paket kabartma tozu, 1 fiske tuz, 1 yemek kaşığı toz zencefil, 1 tatlı kaşığı tarçın, 3-4 adet ezilmiş karanfil, aldığı kadar un(yaklaşık 3 u bardağı kadar)
Hamur yoğrulduktan sonra streç film arasına konup merdane ile yaklaşık 1/2 cm kalınlığında açılıp kalıplarla kesilir ve 175C önceden ısıtılmış fırında 15 dak. pişirilir. Sizin fırınınızın ayarına göre pişme süresi değişebilir. Fırından aldıktan sonra iyice soğuması beklenip üst glazür ile süslenir. Burada dikkat edilmesi gereken nokta kurabiyeler pişerken fırında çok kalırsa kuruyabiliyorlar. Kurumadan çıkarmak lazım. Süslemeleri yaparken ben gıda boyaları kullandım. Ama bu boyaları birkaç toz zerresi halinde serperek kullandım. Eğer sizde gıda boyası kullanacaksanız çay kaşığının ucuyla falan koymayın çok fazla geliyor. Emin olun bu kurabiyeleri boyamak çok güzel bir rahatlama sağlıyor. Hele çocuklarınız bu boyama işinden çok keyif alıyorlar. Tecrübe ile sabittir :)
Süslemeleri için: 1 yumurtanın beyazı ile 1 su bardağı pudra şekeri mikser ile iyice çırpılır. Birkaç damla limon suyu sıkılır. İstenirse gıda boyaları ile renklendirililerek kurabiyelerin süslemesinde kullanılır.Ya da bu haliyle beyaz süslemeler yapmak mümkün. glazürü çok kalın sürmezseniz kısa sürede kuruyorlar. Ben süslerken kürdan kullandım.

No comments: