Saturday, January 21, 2006


PİRİNÇ ÇORBASI
Hep pasta ve tatlı tarifleri olmaz tabiki bu kez kendi icadım olan ya da en azından benim öyle olduğunu düşündüğüm :) bir çorba tarifi eklemek istiyorum. Çocuklar küçük olunca çorba yapmak bir zorunluluk. Yeterli derecede vitamin ve protein almalarını sağlamakta çok önemli. BU nedenle genellikle çorbalarımı yaparken ya et ya da tavuk haşlayarak onun suyu ile çorbaları yapmayı tercih ediyorum. Ancak bu günlerde kuş gribi nedeni ile tavuk tüketimini askıya alınca et suyu iyice gözdemiz oldu. eti haşlarken düdüklü tencere kullanıyorum. Etin yanısıra içine irice küplere kesilmiş 1 er adet patates, havuç, 1 bütünhalde kurusoğan (bu soğanı daha sonra çıkarıyorum), 3 diş sarımsak ekleyerek haşlıyorum. Bazen sadece bu şekilde haşlama olarak tüketiyoruz bazende değişik çorbalar yapıyorum. Pirinç çorbası işte onlardan bir tanesi
Malzemeler:
Yukarıda anlattığım şekilde haşlanmış 6 su bardağı et suyu
Et suyu ile birlikte pişmiş olan patates, havuç ve etin taneleri
1 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı sıvıyağ (ben fındık yağı kullanıyorum)
yarım demet maydanoz
Yapılışı:
Kemikli et (veya sadece ilikli kemik) iyice yıkanıp düdüklü tencereye konulur. 1 adet patates ve havuç iri küp şeklinde doğranıp içine atılır. 1 adet kurusoğan bütün halinde konulur 3 diş sarımsak ayıklanıp ilave edilir. Üzerini örtecek hatta birazda geçecek şekilde su ilave edilip pişirilir. Başka bir tencerede iki yemek kaşığı sıvıyağ ile salça karıştırılır. Üzerine kaynar et suyu içindeki malzemeler ile konulur (kemikleri varsa ayıklanmalı). Pirinç eklenir. Tuzu ilave edilerek,pirinçlerin pişmelerine yakın da doğranmış maydanozlar eklenir.
İçindeki patates ve havuç taneleri ile oldukça besleyici ve lezzetli bu çorbayı yapmanızı kesinlikle tavsiye ediyorum. Eşim bu çorbayı ne zaman yese "çorba içtiğimi anlıyorum" diyor. Denerseniz şimdiden afiyet olsun:)

No comments: