Monday, January 30, 2006



NEFİS TATLI

Bu akşam eşim için bir tatlı yaptım. Geçenlerde nette gezinirken bir tatlı tarifi dikkatimi çekmiş not etmiştim. Doğrusu nereden not ettiğimi hatırlayamadım. Kaynağı belirtemiyorum özür diliyorum. Bende zaten kendime göre değişiklikler yaparak uyguladım tarifi. Kesinlikle yapmanızı öneririm. Gerçekten hem yapımı kolay ve zahmetsiz hemde tadi çok güzel. Puf puf bir tatlı. Eşim sütlü tatlıları yemiyor. Bu tatlıyı çok severek yedi. Hmmm hanım sen hep yap bu tatlıdan diyerek beğenisini dile getirdi:) Resimin karanlık çıkması yanıltmasın son derece şık bir tatlı olduğunu belirtmeliyim. Şerbetli kolay bir tatlı yapmak isterseniz ideal diyor ve tarifi yazıyorum.

  • Malzemeler
    3 yumurta
    1 çay bardağı toz şeker
    1 çay bardağı yoğurt
    1 çay bardağı sıvıyağ
    2 paket kabartma tozu
    1 paket vanilya
    biraz limon kabuğu rendesi
    3 çay bardağı un
    3 çay bardağı irmik

    Şerbeti İçin
    4 su bardağı su
    4 su bardağı toz şeker
    1\4 limon suyu
    Yapılışı: Önce şerbeti hazırlayalım. 4 su bardağı su ve 4 su bardağı şekeri kaynatıp, kaynadıktan sonra 1\4 limonun suyunu sıkıp 2-3 dakika daha kaynatıp soğumaya bırakalım. Daha sonra yumurtalar şekerle birlikte iyice çırpılır. İçerisine yoğurt ve sıvıyağ eklenip biraz daha karıştırıldıktan sonra un, irmik, kabartma tozu, vanilya karıştırılır. Limon kabuğu rendesi ilave edilir. Önce margarin ile yağlanıp eker serpilmiş tepsiye dökülerek düzeltilerek yayılması sağlanır. 180 C fırında yaklaşık 15 dakika pişirilir. Piştiğini almamak için kürdan testi yapmakta fayda var. Benim fırınım Midi fırınlardan o nedenle ben fırınımın tepsisini kullandım. Tam geldi. Biraz yayvan bir kek gibi oluyor. Çok kabarmamış olması korkutmasın. Daha sonra iki kat olacak J Daha önceden hazırlamış olduğumuz soğuk şerbet fırından çıkan tatlının üzerine dökülür. Şerbetinin iyice çekmesi ve tatlının soğuması beklendikten sonra tatlıdan bir yuvarlak kalıp veya bardak yardımı ile yuvarlaklar çıkartılır. Bu yuvarlakların kenarlarından kalan tatlı parçaları (ben yaklaşık tatlının 3 te 1 ini de bu miktara dahil ettim) bir kaba alınıp 2 yemek kaşığı kakao ve 2 yemek kaşığı Hindistan cevizi eklenerek karıştırılır. Bu kakaolu karışım beyaz yuvarlak tatlı dilimlerinin üzerine sürülür. Afiyet olsun

3 comments:

Sibel said...

Güzel ve ilginç bir tatlıya benziyor Şefika. Kabak tatlısını değerlendirme yöntemini de çok sevdim:) Eline sağlık!

akçahan said...

Güzel ve de yapımı kolay tatlılar akşam iş çıkışı ideal Şefika. Eline sağlık, sevgiler.

sefika said...

sibel gerçektende çok güzel bir tatlı oluyor. nazik ve güzel yorumun için teşekkürler.
Akçahan, yeniden yorumunu görmek çok güzel. İş çıkışlarında pratik şeyler yapmak gerek :) bu tatlı gerçekten çok pratik denerseniz umarım beğenirsiniz. teşekkürler sevgiler