Thursday, February 09, 2006



BİR KLASİK: AŞURE

Taaa Nuh peygamber zamanına dayandırılan bir geçmişi var aşurenin. Evlerde bereketi temsil eden, kültürümüzün belkide en güzel, en besleyici ve zor tatlısı. Bir inanışa göre Aşure ayında her evde mutlaka pişirilmesi ve 7 kapıya dağıtılması gerekirmiş. Ben de bugün iş dönüşü aşuremi yapmaya karar verdim. Aslında saat 17.00 civarıydı ve acaba geç mi oldu diye düşünürken "haydi" dedim kendi kendime. Malzemelerim vardı ve çokta uzun sürmedi yapması. Saat 20.00 olduğunda dağıtmıştım bile:) Gerçekten zor değil aşure yapmak. Lezzetli bir aşure tarifi ekliyorum bloguma. İnşallah hem evimize hem de bloguma bereket getirir :)

Malzemeler:

2 su bardağı yarma (dövme buğday)
1 su bardağı kuru fasulye
1 su bardağı nohut
1\2 çay bardağı pirinç
3-4 su bardağı toz şeker
10 adet kuru kayısı
Yarım su bardağı iri çekilmiş ceviz-fındık
1 su bardağı kuru üzüm
5-6 adet kuru incir (incir aşurenin rengini koyulaştırıyor ben koymadım)
1 adet portakalın kabuğu
3-4 adet karanfil
1 çimdik tuz
Yapılışı:
Kuru fasulye, nohut ve yarma bir gece önceden ayrı ayrı ıslatılır. Ertesi gün haşlanır. Ya da benim gibi aniden yapmaya karar verdiyseniz ve düdüklü tencerenizde varsa hepsini aynı anda düdüklü tencereye koyup,pirinci de ekler ve üzerlerini yaklaşık 5 parmak geçecek kadar su ekleyip pişirebilirsiniz. Ben bütün bakliyat piştikten sonra yarma çok su çektiği için biraz daha sıcak su ekledim üzerine. Hani hafif koyu bir çorba kıvamında olana kadar. Net bir miktar veremiyorum çünkü her çeşit yarmanın su kaldırma oranı da değişiyor. Daha sonra bu haşlanmış bakliyatı büyükçe bir tencere içerisine aldım. Ateşi oldukça kısık ateşe alarak pişirme işlemine devam etmek gerekiyor. Ayrı bir tencerede küçük doğranmış kuru kayısıları ve üzümleri üzerlerini geçecek kadar su ile yaklaşık10 dakika kadar haşladım ve bunları ana tencereye ekledim.bir çimdik tuzu attım. Karanfilleri ekledim. Bir adet portakalı rendeleyip içerisine kattım. Bu portakalın kattığı lezzeti ben çok seviyorum doğrusu. En sonunda şekeri ilave ettim. Neden en son şeker derseniz; şekeri erken koyarsak dibi tutuyor tencerenin. Daha önceki denemelerimden tecrübe ile sabittir. Siz denemeyin J En son aşamada yaklaşık 5 dakika kadar daha ateşte tutup daha sonra kaselere boşaltıp üzerlerine tarçın, ceviz-fındık (ve varsa nar taneleri) ile süsledim. Dilerim evlerinizin bereketi ve tadı hiç eksik olmasın.

No comments: