Saturday, February 11, 2006

KISIR Yaptığım kısırlar genelde beğenilir. Ben de çok severek yaparım. Dahada çok severek yerim. Doğrusunu itiraf etmek gerekirse her gün olsa yerim:) Ben bu kısırı dün akşam bize bebek görmeye gelen dostlarımız Meltem ve Oğuz için yapmıştım. Birlikte çok güzel bir akşam geçirdik. Bugün benim damak tadıma uygun haliyle bir kısır tarifi vermek istiyorum.
Malzemeler:
3 su bardağı köftelik ince bulgur
1 demet maydanoz
1 demet taze soğan
1 çay bardağı zeytinyağı
2 yemek kaşığı dolu dolu domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 er çay kaşığı olmak üzere: karabiber, kimyon, kırmızı biber
1 tatlı kaşığı kadar tuz (artırılıp eksiltebilir)
2 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı sumak
2 limonun suyu
Yapılışı:
Bulgur derin bir kaba konulup üzerini bir parmak geçecek kadar kaynar su ve tuz eklenir. Kabın ağzı bir kapakla örtülüp, bulgurun demlenmesi sağlanır. Bu arada ayıklanıp incecik doğranmış soğan ve maydanozlar hazırlanır. Bulgur suyunu çekip demlendikten sonra diğer tüm malzeme içerisine katılıp karıştırılır. En son soğan ve maydanozlar ilave edilir. Ben kısıra rendelenmiş mor lahana da koyarım çok lezzetli olur. Ama dün evde olmadığı için koymadım. Arzu eden olursa öylede çok lezzetli olduğunu belirteyim. 2 limon çok gibi görünebilir. Ama biz hafif ekşili seviyoruz. Siz hafif ekşili sevmiyorsanız 1 limon koyabilirisiniz. Dedimya ben kendi damak tadıma göre yazdım.

2 comments:

Serpilce said...

Kısırın harika görünüyor.ellerine sağlık.
Oğlum geldi aklıma hemen.o da senin gibi kısırı çok sever ve hergün versen yer.
Sevgilerimle.

sefika said...

Çok teşekkür ederim Serpil hanım. Sitenizi gezdim. Çok hoş işler var. Ellerinize sağlık. Ben de el işlerine oldukça meraklıyım. Güzel olduğunu düşündüğüm ve paylaşmak istediğim pek çok iş var elimde. Ancak henüz arzu ettiğim fotoğraf makinam elime geçmedi. En yakın zamanda dilerim ben de sitemde elişlerine yer vereceğim. Sevgiler :)