Sunday, February 12, 2006



DOLGU KREMALI KURABİYE

Bu tarifi dr. Oetker Dolgu Kremasının arkasında okuduğum tarife göre yaptım. Tarif ilgi çekiciydi. Sonuç ise harika :) hem misafirlerinize gönül rahatlığı ile yapabileceğiniz, hem de çok çabuk tüketileceğine garanti verebileceğim bir kurabiye.

240 gr (2 su bardağı) mısır nişastası
330 gr. (3 su bardağı) un
1 poşet kabartma tozu
1 su bardağı pudra şekeri
2 yumurta
250 gr. Oda ısısında yumuşamış margarin.
Bütün malzemeler karıştırılarak bir hamur yapılır.
İç Dolgusuna:
1 poşet Dr. Oetker Dolgu Kreması, 2,5 çay bardağı soğuk süt ile mikserle 2 dakika çırpılır. İçerisine:
1 su bardağı kuru üzüm
1 çay bardağı fındık veya ceviz kırığı
1 çay kaşığı tarçın
2 çay bardağı damla çikolata (bu asıl tarifte yoktu ben ekledim) eklenip karıştırılır. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınıp avuç içinde açılır. İçerisine iç malzemeden konulup bohça gibi katlanır. Yuvarlanarak yağlanmış tepsiye dizilir. 160 dereceye ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişirilir. İşte ağızda dağılan güzelim kurabiyeleriniz hazır. Afiyet olsun.

1 comment:

Sibel said...

Ellerine sağlık Şefika, kıurabiyeler nefis görünüyorlar! Dr.Oetker tarifleri genelde başarılı oluyor, ben de hiç çekinmeden deniyorum gördüğüm zaman:)