Thursday, January 18, 2007

Krepte Kebap

Krepli tarifleri çok severim. hem görünüm hem de lezzet olarak çok dolgun gelir. bu kebapta aynen öyle. Eğer bir misafiriniz gelecekse veya özel ve değişik birşeyler hazırlamak isteğiniz varsa bu tarif çok uygun bence. Yapımı biraz oyalasa da sonuç oldukça tatmin edici. Eşimin en favori yemeklerindendir (her yemeği beğenmez:) ) Bu yazdığım şekliyle 8 adet oldu.
Malzemeler:
500 gr. iri doğranmış kuşbaşı et
1 adet kurusoğan
1 adet patates
1 ader havuç
1 su bardağı bezelye
1 yemek kaşığı domates salçası ( ben yarım kaşık domates salçası, yarım kaşık biber salçası koyuyorum)
1 tatlı kaşığı kekik
1 çay kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Krepler için:
3 yumurta
2 su bardağı süt
1,5 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz
Üzerini süslemek için:
1 adet domates
1 adet biber
dil peyniri (kaşar da olabilir)
Ayrıca 1 su bardağı sıcak su ve 1 tatlı kaşığı salça ( pişerken üzerine sos olacak)
Yapılışı:
Önce bir tencereye etleri koyarak sularını salıp çekene kadar pişirdim. Benim pişirdiğim etler yeterince su saldılar ve pişmelerine yetti. Eğer etler yeterince su salmadılar ve sert kaldılarsa 1 çay bardağı sıcak su ekleyerek pişirmeye devam edin. Suyunu çeken etlere 2 yemek kaşığı sıvıyağı ekledim ve doğradığım soğanı kattım. Birlikte biraz kavrulduktan sonra küp şeklinde doğranmış patatesi ve havucu ekledim. Salçasını ilave edip bezelyeyi konserve kullandığım için ezilmesinler diye en son kattım. Baharatları ve tuzu da katıp yaklaşık 1 su bardağı sıcak su ekleyerek 10 dakika kadar pişirdim. Sebzeler çok pimemiş olası iyi olur, fırında da pişecekler çünkü. Biraz yumuşamaları yeterli. Onlar pişerlerken kreplerimi hazırladım. Bunun için öncelikle yumurtayı çırptım. Sütü ekledim. Ardından un ve tuzunu ilave ederek çırpmaya devam ettim. Homojen bir karışım olunca Bir teflon tavaya yarım fındık kadar tereyağı ekleyerek bu karışımdan 1 er kapça döküp tavada gezdirerek her iki tarafını pişirdim. Pişen krepleri üstüste koydum. 8 adet krep oldu. Sonra bu krepleri bir kaseye serip içlerini etli karışımla doldurdum. Kenarlarında kalanları katlayarak bir borcama ters çevirerek yerleştirdim. Yani katlı kısımları altta kaldı. Üzerlerine 1 dilim domates ve 1 parça biber koydum. (aslında bibeler pişmenin yaısında konulabilir önce konulduğunda çok yanıyorlar) 1 su bardağı sıcak suda 1 tatlı kaşığı salçayı eritip bu sosu kreplerin arasından döktüm ve 180 derece fırına sürdüm. 20 dakika sonra her bir krebin üzerine 1 er dilim dil peyniri koydum tekrar fırına sürdüm. Peynirler eridiği zaman çıkarıp servis yaptım. Ben resmi yemekten sonra çekebildiğim için peynirler soğumuş ve katılaşmıştı. Ama fırından çıktıklarında erimiş peynirlerin görüntüsü ve yemeğe katıığı lezzet gerçekten de çok hoştu. Pilav ve salata eşliğinde bir davet yemeği olabilir.

No comments: