Sunday, January 07, 2007

yeni yılınız kutlu olsun




Şu aralar yeni yıl, bayram trafiği derken günlerin nasıl geçtiğini anlayamadım ir türlü. İş yerimde de işler yoğun olunca bir de baktım ki haftalar geçmiş. Ben bu blogu epeyce ihmal eder olmuşum. Aslında her gün yaptıklarımı ekleyeyim, paylaşayım istiyorum ama (çok klasik olacak artık belki) vakit bulamıyorum. Çoğu günler hiç oturmaya fırsat bulamadan bakıyorum ki saat gecenin 2 si olmuş yatmak zorunda kalıyorum. Aklımda yetiştirilemeyen işlerle yatakta dönüp duruyorum. Belki artık yazmaya son vermeliyim diye düşünüp sonra blogumu çok sevdiğime karar verip yüzlerce kez fikir bile değiştirdim :) Neyse umarım bayramınız güzel geçmiştir. Yeni yıla sağlıkla ve çok mutlulukla girmişsinizdir. Hepimiz için yeni yılda önce sağlık ve huzur sonra bol miktarda gülücükler, rahat ve problemsiz bir sene, tüm isteklerinize yetecek bol para tüm arzularınızın gerçekleştiği bir yıl diliyorum. Ben de bu yeni yılın ilk yazısında sizlerle çok severek yaptığım ve tükettiğimiz iki tarifi paylaşmak istiyorum. İlki Elmalı Turta. Diğeri paynirli ev pidesi.

Elmalı Turta
Malzemelerim:
1 yumurta + 1 yumurtanın beyazı ( sarısını üzerine süreceğiz)
1 su bardağı toz şeker
1 paket kabartma tozu
100 gr eritilmiş tereyağı
Aldığı kadar un (yaklaşık 3 su bardağı kadar)
İçi İçin:
4 adet orta büyüklükte elma
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz&fındık
1,5 tatlı kaşığı tarçın
1\2 su bardağı toz şeker
En üste sürmek için 1 yumurtanın sarısı
Yapılışı:
Önce elmalarımızı iyice yıkadıktan sonra kabuklarıyla birlikte rendeliyoruz. Bunu bir teflon tavaya koyarak şekeri ekliyor ve hafifçe suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz. İçerisine tarçını ve cevizi ekleyerek biraz daha pişirip soğumaya bırakıyoruz.
Diğer tarafta hamuru için yumurtayı ve şekeri bir çatalla çırparak içerisine erimiş tereyağını (margarin de olabilir) ekliyor, elediğimiz unu ve kabartma tozunu ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapıyoruz. Hamurun 3 te birini ayırıp büyük olan parçayı yağladığımız tart kalıbına ya da yaklaşık 25-26 cm lik küçük bir yuvarlak tepsiye kenarlarını yükselterek yerleştiriyoruz. Ortasına soğumuş olan iç harcı koyup üzerine ayırdığımız 3 te 1 lik hamuru merdane ile açarak yaklaşık 1 cm eninde şeritler hazırlıyoruz ve bu şeritleri hamurun üzerine yerleştiriyoruz. En üste 1 yumurtanın sarısını sürerek 180 derecede önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz. (yaklaşık 20-25 dk kadar) En son fırından çıktıktan sonra üzerine pudra şekeri eliyoruz.

Peynirli ev Pidesi: (Tarifin orijinali anneme ait)
Malzemeleri:
1 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un
İçi İçin:
Peynir- maydanoz
Arzunuza göre aynı hamuru kıymalı iç hazırlayarak ta yapabilirisiniz. Hatta patatesli bile olabilir. Her türlüsü çok lezzetli oluyor.
Yapılışı:
Tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur yoğrulur. Hamur yaklaşık 2 saat kadar mayalanmaya bırakılır. Mayalanan hamurdan mandalina kadar parçalar kopartılarak altına hafifçe un serilerek merdane ile oval şekilde açılır. Ortasına iç malzeme konularak iki uç kenarlarından bükülerek birleştirilir ve sivriltilir. Hamur kısmının üzerine yumurta sarısı sürülüp 180 derece fırında pişirilir.

No comments: