Sunday, January 21, 2007

Sandviç Poğaça


Dün akşam çayın yanına poğaça yemeyi istedik. her zamankinden daha farklı olsun istedim. Sandviç gibi olsun mesela. İçerisine yaparken peynir ve zeytin ezmesinin yanında domates ve biber ekledim. Oldukça sevdik. Hatta bundan böyle mayalı poğaça yaparken bu şekilde yapmaya karar verdim. içerik yönünden zengindi anlayacağınız. Sadece domates nedeni ile içi çok kuru olmuyor belirtmek istedim. Bu durum bizim damak zevkimize aykırılık teşkil etmedi. Hatta yaparken her ihtimale karşı bir tepsisisni domates ve biber koymayarak yaptım. Ne olur ne olmaz belki sevmezler diye, ama sadece peynirli veya zeytin ezmeli olanlar pek tercih edilmedi en sona yendiler:) Yumuşacık, puf puf oldu. Malzemeler her zamanki mayalı hamur tarifim:
2 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
42gr. yaşmaya
3 çorba kaşığı dolusu toz şeker
1 çorba kaşığı tuz
Alabildiği kadar un
Ele yapışmayacak yumuşak bir hamur yapın. Ben mayayı önce ılık süt içerisinde eritiyorum sonra diğer malzemeleri karıştırıyorum. 1 saat kadar mayalanmaya bırakın. Sonra mandalina büyüklüğünde parçalar koparın. İçerisine ben bir parça peynir koyduktan sonra ince bir dilim domates ve bir parça sivri biber koyup yuvarlayarak ters çevirip tepsiye dizdim. Bazılarının aralarına da önce zeytin ezmesi sürdüm. Ardından onların içerisine de domates ve biber koyup kapattım. her ikisi de bence çok lezzetliydi. Tepsiye dizdikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürdüm ve 10-15 dakika kadar tepsi mayasını bekledim. Aslında daha çok bekleyebilirler. Ama evdekilerin bekleyecek hali kalmamıştı:)) kızarınca fırından alıp afiyetle yiyebilirsiniz.

No comments: